TEST-RACE

Idag genomfördes den test-tävlingen som har varit planerad i några dagar fast som blivit framflyttad på grund av dåligt väder. I det ska sägas att dåligt väder definieras som: "isig och snöig rullskidbana, ej genomförbart att köra rullskidtävling"

Den snö och is som varit på rullskidbanan hade regnat bort tills idag och då gick det perfekt att köra tävling anser ju tränarna och ledarna såklart. Så tävlingen genomfördes i spöregn idag. I det ska sägas att spöregn ingår inte i definitionen av "dåligt väder".

Jag ogillar regn och rusk men tävling är alltid tävling och då spelar det inte nån roll vad det är för väder, det är bara att gå in i tävlings-fokus. Det fokuset som jag tycker Bilden som Håkan tog på mig idag under tävlingen visar på.

Några ord om tävlingen då:
Placering: 3a av 12startande
Skytte:15 träff av 20,  LSLS:1112
Åk känsla: helt ok, ingen super toppform kanske, men helt ok
Betyg: 5bom lite för mycket, 4 hade kanske varit godkänt, men 5 inte godkänt. Godkänd placering. Ok åkprestation utan att vara nån superbra prestation av något slag.

BÅDE HÄR OCH DÄR

LILLSPORT

Väl hemma i Sverige låg ett trevligt paket i brevlådan. Denna säsongs utrustning från Lillsport! Härliga och sköna handskar optimala för skidåkning!

Träning & Tävling blir bra med bra grejer!

Har under åren förfrusit händerna så varma, sköna "Lobster" vantar hoppas jag håller mig varm under uppvärmingen innan tävlingar i vinter

TACK LILLSPORT!

UTVECKLINGSLANDSLAGET & MILITÄRLANDSLAGET

En 25dagar lång vistelse på träningsläger här nere i Europa börjar gå mot sitt slut. Med bara en natt kvar här i Tyskland så börjar det bli dags att dra sig mot Sverige och Östersund igen.

Jag avslutar med en fin lagbild på vi i det militäralandslaget som var i Italien tidigare.

Samt ett grymt lagfoto på oss i Utvecklingslandslaget som varit här i Tyskland.

Vi ses hemma i Sverige !

DEN 22a DAGEN

Imorse vid frukostbordet sa jag att "Jag orkar fan-i-mej inte träna idag" men det fungerar ju inte riktigt så i den här branschen.

Dagens förmiddagstur blev på 3timmar. Där även bestigning av Hochfelln ingick. Jag är nöjd att jag drog mig ut på det här passet i alla fall eftersom att det var en väldigt cool utsikt uppe på toppen med:

Tyska låglandet som utsikt åt ena hållet

Och:
De maffiga alperna så långt ögat når som utsikt åt det andra hållet!

Jag måste erkänna att jag haft jobbigare träningsväder i oktober än detta, helt grymt! Man kommer på sig själv sitta och klaga vid frukostbordet över att man ska få gå ut i naturen i bara linne och en väst i Oktober! I Oktober!

Så Nej, jag tar tillbaka det jag sa imorse illa kvickt! Och njuter istället!

Som rubriken skvallrar om är det här min 22a dag utomlands. Idag är det tisdag, måndagen för tre veckor sedan reste jag ifrån Sverige. På Torsdag bär det av hem efter den här ganska långa resan. Vi ses då Sverige!

KITZBÜHEL

Dagens förmiddags pass:
Uppför Österrikiska KITZBÜHEL!!
Klara, färdiga, KÖR!!

Trött men nöjd på toppen

Fin utsikt!
Snöigt, men inte på vägen upp för då var det rullskidor som gällde! En krampande ljumske förstörde mitt pass lite, men upp kom jag!

HALVTID

Nu är hälften av lägret här i Ruhpolding gjort!

Det har blivit ännu en gång upp för Rauschberg, två stycken Test-Tävlingar, ett mindre roligt pass i spöregn med mera med mera. Vi i laget har även passat på att skickat iväg våra gevär till Fortner här i Tyskland som är expert på systemet som används på våra skidskytte gevär. Så nu har jag fått geväret lite upp trimmat och bytt lite reservprylar, nytt och fräscht slagstift bland annat.

Så här hälften in på lägret har vi fått en vilodag. Dagen har bestått av ett besök på Adidas outlet för lite shopping, samt en häftig lunch på "Running sushi" i Salzburg.

Sushi på rullband! Coolt sätt att käka på! Gjorde nog misttaget att jag åt för mycket...

RAUSCHBERG

Måndag,.. ny vecka!
Veckan Började med en härlig bestigning av Rauschberg, Ca 1700möh.  Berget syns från från fönstret där vi bor och idag bestämde vi oss för att gå stavgång upp.

Nu ikväll kom resten av U-utvecklingslandslaget hit och nu väntar vi på att vår Coach Jonas också ska anlända hit till boendet. Han har nämnligen bilat från Sverige med packning och utrustning medan de aktiva får flyga!

Nu börjar 10dagar stenhårt läger igen!!!

Jag på toppen av Rauschberg, dimmigt och brant!

UTFLYKT

Idag blev det en utflykt till Örnestet!

En stuga belägen på en bergstopp på gränsen till Österike. Huset gavs till Hitler i 50års present. Nu är det dock en resturang.

Man kan åka turistbuss och hiss upp till Örnestet om man vill men vi som är idrottare gick såklart vandringsleden upp!

Påväg upp mot Örnestet!

Jag och Simon njuter av varandra istället för att njuta av utsikten!

Jag med Örnestet i bakgrunden!

RUHPOLDING

Igår anlände vi till Ruhpohdling! Skönt med lite ombyte, det förnöjer! Inget hotell här inte utan vi bor hos en vänlig dam. Ypperligt tillfälle att träna sin tyska.

Igår kväll efter att vi packat upp alla saker (jag bor i en resväska nu förtiden känns det som) så åkte vi en sväng runt här i byn. Åkte även upp till skidskytte-stadion och kollade läget där.

Chiemgau Arena, RUHPOLDIING!

Skidskytte vallen!

VIDARE MOT NYA ÄVENTYR

Sista dagen är gjord på lägret i Italien med Militärlandslaget. Har varit 10 stentuffa dagar med höga berg och tunn luft! Jag är super nöjd med lägret, bra träning, bra boende och bra ledare! stort tack till bra tränare och trevliga träningskamrater!

Nu reser jag med Militärlaget till München flygplats. När militärlaget flyger hem till Sverige så hämtar jag och två till från utvecklingslandslaget ut en hyrbil och åker vidare till Ruhpolding och möter upp resten av utvecklingslaget där om tre dagar. Vi får se vad vi ska hitta på de här tre dagarna innan resten av utvecklingslaget ansluter, det kommer nog någon uppdatering här på bloggen om vad vi gör, nån rolig utflykt är med säkerhet planerad.

Autobahn genom brennerpasset, gränsen mellan Italien och Österike
Mot München! Där efter Ruhpolding!